ابزار رایگان وبلاگ

شالبند در کانگ فو توآ
 
کانگ فو توآ 21 دانشکده ی رشت
 
 

شالبند سفید

شالبند سفيد براي داوطلبين مقدماتي در کونگ فوتوآ مي‌باشد و مبتدي بودن شخص و خالي بودن از تجربه و فلسفه پاکي و قابليت رنگ پذيري يعني ورود به مرحله تغيير و حرکت داراي هفت خط راديکال مي‌باشد

مراحل شالبند سفید

آناتوآ ( خط يک)

به معناي شاهين نماي ترازوي جهان از تن وروان و گوهر بودگي ا نسان و کشف سلسله زمان و نفوذ به مرز دانايان و آگاهي به آزادي انسان است . آناتوآ به معناي من مساوي تو و تو مساوي من و من و تو به معني ما و ما يعني عالم کيهان و مجموعه اسرار آشکار و پنهان که راز جهانش مي‌خوانيم. آناتوا با515 تکنيک و ترکيب و عکس العمل سازي و خاصيت هاي موجي بر اسرار هندسي و خلاف حرکت بدني در مسير عالم ذرات است .

آتادو ( خط دو)

به معناي اسرار خلقت يا هستي و يا نبرد به ترکيب نيستي است آتادو با1317تکنيک و ترکيب و عکس‌العمل سازي و خاصيتهاي خلاف موجي به منظور برگردان عالم ذراتو انديشه حيات است.

(شالبندسبز)

از شالبند سفيد به شالبند سبز (حس‌توماتوماي‌ما) اجراي 17909 تکنيک و ترکيب و عکس‌العمل سازي و خاصيت موجي فيزيولوژي انساني لازم است . دريافت شالبند سبز در حد مربيگري مي‌باشد و (راهدان) خوانده ميشود.

استاد میرزایی براى اعطاى شالبند سبز روش خاصى داشت ، شاگردان را خود ايشان گروه بندى مى كردند و گروه هفت نفره تشكيل مى دادند . هر گروه را به فرا خور حال خودشان تقسيم و بررسى مى كردند.ايشان گروه گروه شاگردان را به اميد آزمون شالبند سبز به انتظار مى گذاشت تا موقعيتى مناسب به دست آيد ، مثلاً با افتتاح باشگاه تاج بانوان دو نفر را انتخاب نمود و سپس باشگاه تاج افسر را افتتاح كرده و به تعدادى ديگر كه مورد نظر ايشان بود شالبند اعطا نمودند و همچنين باشگاه تاج ديهيم را هم كه افتتاح كردند باز مراسمى انجام شد و سپس تعدادى از شالبند سبزها با حركات تكنيكى ابهت كونگ فو توا را به معرض نمايش گذاشتند.در واقع بنا به مقتضيات زمان تاُ كيد داشتند كه مراسم با حضور تماشاچى اجرا شود به خاطر اينكه كونگ فو را در مقابل كاراته تبليغ كنند ، چون با كاراته رقابت تنگاتنگى داشت و به همين دليل هم آموزش دانشكده افسرى را به عهده گرفت و كونگ فو را جايگزين كاراته كرد و تعدادی از قديمى ها از جمله شادروان على گرامى نژاد- حسين مردى ، هادى مينائى و قهرمان فرياد شيران در دانشكده تدريس مى كردند. بعد آقاى هادى خياط زاده كه دانشجوى سال دوم دانشكده افسرى بود شالبند سبز گرفت و در دانشكده افسرى تدريس مى كرد . به غير از ايشان تعدادى ديگر هم در ارتش شالبند سبز گرفتند. خلاصه كسانى كه برترى تكنيكى بر سايرين داشتند بنا به مقتضيات و تصميم گيرى استاد یکی بعد از ديگرى موفق به دريافت شالبند سبز مى شدند و اين سياست ايشان بود .درمجموع استاد میرزایی سه دوره شالبند سبز دادند که در مطلب بعدی به معرفی افرادی که موفق به دریافت شالبند سبز از ایشان شدند خواهم پرداخت.

مراحل شالبندسبز:

سوتو ( خط سه)

به معناي مرز دانائي و خروج از دايره خام عقلي و انهدام ترس از زندگي است. سوتو با 1873 تکنيک ترکيب و عکس‌العمل سازي و خاصيتهاي موجي بر اسرار هندسي در دانشکده انشاء تن وروان مي‌باشد

سام سامائه ( خط چهار)

به معناي کاوش است به معناي آدمي چيست؟ انسان چيست؟ تولد آغاز وآغاز تولد او هستي است يا نيستي و يا هستي و نيستي او يکي است .گرديدن انسان به چيست؟ سام سامائه از3993تکنيک ترکيب و عکس‌العمل سازي بر اساس دانشکده انشاء تن و روان تشکيل يافته است.

مايانه (خط پنجم )

به معناي تو و من و من و تو و تو و طبيعت مربوط به من و توست. تشکيل يافته از حرکات جابه‌جايي با پيچشهاي دوراني و استفاده از دستگاههايي به نام روما در تمرين مبارزات ميباشد.

شالبند قهوه ای

به معناى سوختگى است. يعنى تجربه گرفتگى و پختگى در فضاى فيزيكى و روحى

مبارزه شالبند قهوه ای مانند مراحل شال سبز خط سفيد و سبز کامل با همان معنی كه در شالبند سبز ذكر شد است، فقط بجای مبارزه يك با هفت ، شاگرد بايد با سی وپنج نفر بطور تيمی 7 نفره بدون وقفه مبارزه كند. يعنی با پنج تيم هفت نفره بدون فاصله زمانی بجنگد به اين صورت كه اولين تيم كه خارج شد دومی و سومی به ترتيب تا آخر پنج تيم مبارزه ادامه خواهد داشت.

شالبند قهوه ای در غالب يازده خط طراحی شده كه بعد از اتمام يازده خط شالبند قهوه ای خط سفيد و بعد از اتمام مبارزه يازده خط قرمز در وسط خطوط قهوه ای روی لباس نقش می بندد كه بعد از تكميل شدن خطوط شالبند قهوه ای كامل ميشود.

شالبند مشكی

به معنى عبور از مرز تا ريكيها و نادانى هاست و ورود به دنياى اسرا ر آميز نيروهاى فيزيكى و فيزيولوژى بدن انسان

شالبند مشكی خط سفيد ندارد در اين مرحله کونگ فو کار بايد سه هزار حركت فيزيكی را كه با اصول اساسی كونگ فو مغايرت نداشته باشد ابداع كرده و در غالب سه خط ارائه دهد، ظمنا باید فرمولهای حركتی خود را توضيح و تفسير نموده از تز خود دفاع کند تا در نهايت هيئت استادان با شالبند مشكی ايشان موافقت نمایند و در حقيقت از اين مرحله است كه کونگ فو کار آمادگی ورود به دانشكده انشاء را می يابد چون در اين مدت تا طی كردن مراحل فيزيكی استاد توضيحات علمی را نيز هم زمان تدريس نموده تا شخص آمادگی شش مايگاه ديگر را پيدا كرده و بعد از طی شش مايگاه باقی مانده به درجهشالبند سرخ نائل ميشود.

شال سرخ یعنی گذشتن از خود و در خود فنا شدن و به پائين ترين مرحله انسانى رسيدن و همچنين به جهات بارور شدن است. شالبند قرمز راهبرى، توان سازى و تحقيق در انسان ها و يا كاوش و پژوهش درخود گرايى شش مايگاه، ابداع و خروج از دايره انديشه ها درجه دكترا مى باشد.

با تشخيص هيئت شالبند سرخ ها زمان بستن شال سرخ خط سفيدتعيين خواهد شد كه (شالبند بازنشستگی ) است.

سسلسله حالات اين مايگاه در تغييرات روح و روا ن و منطق حالات و حركات مهر، بقا،تا كى بودن و چگونه بودن (هستى هستا) و بيان تو ا ن در طريقت و به عالم معنا(در زمان بى زمان) نوشتن و گفتن فارق از دانشكده انشاَء ( توآ) بازنشستگى يا راهبرى را پروفسورا مى گويند

لازم به ذكر است رنگ پشت شال نشان دهنده مرتبه و درجه استاد می باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید


برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
بهمن 1392
نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 10
بازدید کل : 18282
تعداد مطالب : 6
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1